Přejít na obsah

Vyhledávání



Hlavní menu

Doprava v dubnu 2017

Euroskop, 09.05.2017


EP schválil doporučení k aféře Dieselgate a pozici k návrhu pravidel schvalování nových vozidel

  • EP chce po Komisi rychlé a přísné řešení aféry Dieseglate

  

Krátce...

 

EP schválil doporučení k aféře Dieselgate a pozici k návrhu pravidel schvalování nových vozidel

  • Ročně by měly státy kontrolovat v provozu emise až z 20 % nových aut

  • Poslanci také doporučují vymáhat odškodnění pro zákazníky postižené aférou Dieselgate

EP 4. 4. 2017 přijal nezávazná doporučení pro Komisi a Radu, založená na závěrech vyšetřovacího výboru pro měření emisí v automobilovém průmyslu (více v příspěvku „Vyšetřovací výbor EP přináší první závěry z vyšetřování aféry Dieselgate“, Doprava v prosinci 2016) a také vyjednávací pozici k návrhu nařízení o schvalování motorových vozidel. Hlavními body doporučení, které by měly podle EP být zahrnuty do evropské legislativy, jsou: (1) zařazení legislativy týkající se kvality ovzduší a emisí do portfolia jednoho evropského komisaře, (2) rychlé přijetí evropské legislativy zavádějící měření emisí v reálném provozu, (3) zákazníci, jejichž vozy byly součástí aféry Dieselgate, by měli obdržet finanční odškodnění od výrobců a Komise by měla navrhnout pravidla pro posílení ochrany zákazníka a (4) rychlé schválení nových pravidel pro schvalování motorových vozidel společně s celoevropským dohledem a jasně definovanou zodpovědností jednotlivých aktérů. Podle pozměňovacího návrhu by měly členské státy každoročně otestovat v reálném provozu až 20 % všech motorových vozidel prodaných na domácím trhu v předcházejícím roce. Komise by mohla dále udělovat pokuty výrobcům, kteří se pokusí při měření emisí podvádět, pokuty ve výši 30 tis. € za každé vozidlo, vybrané pokuty by pak měly posílit dohled nad trhem či směřovat na kompenzace postižených zákazníků. 

 

Další články v rubrice

Veřejné zdraví v dubnu 2017

Euroskop, 09.05.2017

Spotřebitelé v dubnu 2017

Euroskop, 09.05.2017