Doprava v dubnu 2015

08.05.2015
Euroskop

EP schválil zavedení e-Call do nových vozidel, EP potvrdil dohodu o sledování emisí z námořní dopravy

  • EP potvrdil dohodu o parametrech systému automatického tísňového volání nově zaváděných do nových vozidel
  • Emise z námořní dopravy budou od roku 2018 monitorovány

Krátce…

EP schválil zavedení e-Call do nových vozidel

Plénum EP 9. 4. 2015 potvrdilo dohodu uzavřenou s Radou ve věci zavedení systému automatického tísňového volání do nových vozidel. Rada a EP se shodly na požadavcích na schválení typu přístrojů eCall, které mohou být zabudovány do nových motorových vozidel (tj. automobilů a lehkých užitkových vozidel). Tyto přístroje budou muset být součástí palubních technologií nových vozidel nejpozději 31. 3. 2018 umožňující automatické vyslání nouzového signálu prostřednictvím tohoto bezdrátového přístroje, ale i disponující možností manuálního spuštění služby eCall. V květnu 2014 bylo přijato rozhodnutí č. 585/2014 zavádějící národní infrastrukturu pro řízení systému eCall nejpozději do 1. 10. 2017. Pro ukončení legislativního procesu je nezbytný následný formální souhlas Rady (více v příspěvku „Rada a EP se shodly na parametrech zavedení systému eCall do vozidel“, Doprava v březnu 2015).

EP potvrdil dohodu o sledování emisí z námořní dopravy

Plénum EP 28. 4. 2015 schválilo úpravu nařízení, kterým se zavádí systém monitorování, hlášení a ověřování údajů o emisích CO2 z mezinárodní námořní dopravy. Instituce se dohodly v listopadu 2014 na pravidlech, podle kterých by od ledna 2018 měl být zahájen mechanismus poskytování ověřených údajů produkce emisí u vlastníků velkých lodí s tonáží nad 5 tis. pohybujících se v unijních přístavech (bez ohledu na místo původu). EU si od tohoto opatření slibuje silnější vyjednávací pozici v rámci Mezinárodní námořní organizaci při prosazování environmentálních opatření (více v příspěvku „Monitorovány budou i emise z námořní dopravy“, Doprava v listopadu 2014).

Sdílet tento příspěvek

Další aktuality