Kolik Čechů zaznamenalo kampaň k eurovolbám?

04.07.2014
čtk

Zhruba polovina Čechů podle průzkumu vůbec nezaznamenala, že by strany vedly nějakou kampaň k letošním volbám do Evropského parlamentu. Více než polovina lidí se o ni ani nezajímala. Vyplývá to z šetření Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM).

Kampaň alespoň některé strany zaregistrovaly jen asi dvě pětiny občanů (42 procent). Naopak 52 procent kampaň podle svých slov nezaznamenalo a zbývajících šest procent si nebylo s odpovědí jisto. Jen devět procent občanů se o kampaň zajímalo ve velké nebo větší míře, zhruba třetina (35 procent) deklarovala alespoň malý zájem. „Nadpoloviční většina (55 procent) se o kampaň vůbec nezajímala,“ konstatovalo CVVM.

Nejvíce lidem utkvěla v paměti kampaň hnutí ANO, kterou si zapamatovalo 29 procent dotázaných. Kampaň ČSSD utkvěla v paměti 17 procentům, TOP 09 pak 15 procentům, ODS devíti procentům, KSČM šesti procentům a kampaň Svobodných čtyřem procentům dotázaných. Kampaň Úsvitu přímé demokracie a KDU-ČSL si pamatovali tři procenta respondentů, kampaň zelených a Pirátů dvě procenta.

Příznivý dojem z kampaně měla jen zhruba desetina voličů (11 procent), zatímco ve třetině občanů zanechala dojem nepříznivý. Další třetina lidí hodnotila kampaň neutrálně a zbývající čtvrtina dotázaných se nedokázala rozhodnout.

CVVM provádělo průzkum od 2. do 9. června. Zúčastnilo se jej 1049 obyvatel ČR starších 15 let.

Autor: Euroskop

Sdílet tento příspěvek