Prodej aut v Británii kvůli emisnímu standardu klesl o 21 %

04.10.2018
Euroskop, čtk

Počet registrací nových aut v Británii se v září ve srovnání se stejným měsícem loni propadl o 20,5 procenta, když minulý měsíc naopak o více než pětinu vzrostl. Prodej ovlivnilo zavedení nového, přísnějšího emisního standardu. Od počátku letošního roku se prodej aut snížil o 7,5 procenta. Vyplývá to z údajů, které zveřejnil britský svaz výrobců a prodejců motorových vozidel SMMT.

Od 1. září se smí v Evropské unii prodávat pouze vozy, které prošly novou metodikou měření emisí a spotřeby automobilů WLTP. Automobilové značky v srpnu, před zavedením nové metodiky, nabízely výrazné slevy na auta, která přísnější standardy nesplňují. Spousta zájemců, kteří by jinak nakupovali až v září, si tak pořídilo nový vůz již v srpnu.

„Jsou to mimořádné podmínky a podobný pokles byl vidět i na dalších velkých evropských trzích,“ řekl generální ředitel SMMT Mike Hawes. Některým automobilkám se také nepodařilo včas získat novou certifikaci pro všechny své modely, což rovněž přispělo ke slabšímu prodeji.

Nadále též prudce klesá poptávka po naftových vozech, napsala agentura Reuters. Září přitom bývá obvykle v Británii silným měsícem v prodeji aut. Důvodem je pravidelná změna série poznávacích značek, která naznačuje stáří vozidel. Británie je druhým největším automobilovým trhem v Evropě. Po rekordním prodeji v letech 2015 a 2016 tam však počet registrací klesá. Podle SMMT k tomu přispívá i blížící se odhod země z EU.

Autor: Euroskop

Sdílet tento příspěvek