Přejít na obsah

Vyhledávání



Hlavní menu

Lotyšsko zakázalo sedm ruských televizí ze skupiny RT

Euroskop, čtk, 01.07.2020

Lotyšsko oznámilo, že v zemi zakázalo další vysílání ruským státem kontrolované televize RT, dokud šéfem stanice zůstane Dmitrij Kiseljov. Ten se kvůli své roli při propagování ruské anexe Krymu stal terčem sankcí Evropské unie. Uvedla to agentura AP s tím, že lotyšská mediální rada zakázala sedm televizních kanálů patřících do mnohajazyčné sítě RT.

Rada své rozhodnutí odůvodnila i tím, že RT se snaží líčit Lotyšsko jako zkrachovalý stát a že lotyšské bezpečnostní složky pokládají RT za nejvlivnější nástroj ruské propagandy na západě Evropy. O svém rozhodnutí hodlá vyrozumět obdobné rady v dalších zemích Evropské unie a vybídnout je, aby také RT zakázaly.

"Gratulujeme lotyšské tajné službě a mediální radě, že konečně jsou s to chránit arabsky a španělsky mluvící komunitu v Lotyšsku před RT," ironicky uvedla televize v narážce na skutečnost, že zákaz se vztahuje i na vysílání RT v arabštině a španělštině. Kiseljov řekl ruské agentuře RIA, že zákaz "představuje ukazatel hlouposti a ignorance lotyšských úřadů, zaslepených nenávistí k Rusku".

RT, dříve známá jako Russia Today, je v Pobaltí široce vnímána jako nástroj, který se snaží šířit vliv Kremlu v regionu, kde žije početná ruská menšina. V dřívějších letech Lotyšsko a také sousední Litva načas zakázaly vysílání dalších ruských státních televizí, připomněla AP. Agentura Reuters dodala, že asi 30 procent obyvatel pobaltské země hovoří rusky jako svou mateřštinou. Samo Lotyšsko spustilo vlastní televizní vysílání v ruštině.

Autor: Euroskop