Jourová jednala s firmami o boji proti nenávisti na internetu

01.06.2016
Euroskop, čtk

Evropská komise společně s firmami jako Facebook, Twitter a YouTube zveřejnila kodex chování, který má napomoci v boji proti šíření nenávistných projevů na internetu. Firmy se podle kodexu budou snažit do 24 hodin od upozornění prověřit, zda je nějaký obsah závadný. V případě, že tomu tak bude, jej odstraní nebo k němu deaktivují přístup.

Se společnostmi o věci jednala eurokomisařka pro spravedlnost Věra Jourová. Upozornila, že sociální média jsou jedním z nástrojů, které teroristické skupiny využívají k radikalizaci mladých lidí a rasisté k šíření násilí a nenávisti. Připomněly to podle ní také nedávné teroristické útoky v evropských městech.

„Dohoda představuje významný krok k zajištění toho, aby internet zůstal bezpečným místem pro svobodné a demokratické vyjadřování, kde jsou dodržovány evropské hodnoty a zákony,“ zdůraznila česká eurokomisařka.

Juniusová z Googlu: Oznámení umíme přezkoumat do 24 hodin

„Máme k dispozici účinné systémy, díky nimž dokážeme do 24 hodin přezkoumat platná oznámení a odstranit nelegální obsah,“ uvedla například ředitelka Google pro styk s veřejností a vztahy s vládami Lie Juniusová.

Evropský soud pro lidská práva zavedl rozlišení mezi obsahem, který uráží, šokuje nebo znepokojuje stát nebo část obyvatelstva, a obsahem, který představuje skutečné a závažné podněcování k násilí a nenávisti. Soud přitom uvedl, že státy mohou druhý z uvedených typů obsahu postihovat nebo blokovat, připomněla komise.

Autor: Euroskop, čtk

Sdílet tento příspěvek