Komise představila nová pravidla pro online platformy

26.04.2018
Úřad vlády

Společnosti využívající pro své podnikání online platformy by měly mít pro své aktivity transparentnější a více férové podmínky. To navrhuje Evropská komise v novém nařízení, které dnes představila. Nařízení doplňuje soubor návrhů, které mají přispět k budování digitálního jednotného trhu v EU.

Návrh nařízení se věnuje obchodním vztahům mezi online zprostředkovatelskými službami a podniky, které jejich služby využívají. Online platformy představují pro množství společností důležitý vstupní bod k milionům uživatelů, jejich pozice ovšem poskytuje prostor i pro neférové obchodní praktiky. Návrh nových pravidel by měl přispět k omezení těchto praktik.

Komise se v návrhu nařízení věnuje způsobům, jakým by měli online platformy oznámit podnikům, které jejich služby využívají, změny svých pravidel a podmínek, pozastavení nebo vypovědění svých služeb nebo také, na základě jakých parametrů tvoří například online vyhledávače pořadí jednotlivých výsledků. Cílem opatření je vytvořit transparentnější prostředí pro podnikání. Součástí návrhu je také vytvoření vnitřního systému pro vyřizování stížností u poskytovatelů online zprostředkovatelských služeb.

Kromě návrhu nařízení na podporu spravedlnosti a transparentnosti mezi online zprostředkovatelskými službami a podniky Evropská komise dnes představila také sdělení věnující se způsobům, jak se vypořádat se šířením dezinformací na internetu. Komise mimo jiné navrhuje posílit mediální gramotnost a vyzývá členské země, aby podporovaly kvalitní a vyváženou žurnalistiku. Návrhy budou nyní projednány členskými zeměmi EU v Radě EU a Evropským parlamentem.

Autor: Marika Wernerová

Sdílet tento příspěvek