EU sbírá informace o praktikách Googlu v oblasti reklamy

21.01.2021
Euroskop.cz, ČTK

Antimonopolní regulátoři Evropské unie shromažďují od inzerentů informace ohledně praktik americké internetové společnosti Google v oblasti reklamy. Uvedla to včera agentura Reuters s odvoláním na dokument Evropské komise, ke kterému získala přístup.

Google, který je nejpoužívanějším internetovým vyhledávačem na světě, dostal v posledních letech od Evropské komise za porušování pravidel hospodářské soutěže již tři pokuty v celkové hodnotě 8,25 miliardy eur (zhruba 215 miliard Kč). Komise podnik pokutovala například za zneužívání dominantní pozice operačního systému Android.

V současnosti podle Reuters čelí firma Google ze strany Evropské unie dvěma vyšetřováním praktik v oblasti reklamy, která se soustředí na technologie a data. Dotazníky rozeslané inzerentům jsou podle komise součástí vyšetřování zaměřeného na využívání dat. Inzerenti mají na jejich vyplnění čas do pátku.

Google uvedl, že s komisí spolupracuje. „Máme v odvětví řadu konkurentů a poskytujeme lidem detailní kontrolu nad tím, jak se jejich údaje používají při personalizaci reklam. Omezujeme rovněž sdílení osobních dat, abychom lidem zabezpečili soukromí,“ řekla mluvčí firmy.

Autor: Euroskop.cz

Sdílet tento příspěvek