Předplacený online obsah bude možné využívat v celé EU


Euroskop, 27. 3. 2018

Uživatelé z členských zemí, kteří si doma předplatí určitý online obsah, jej od 1. dubna 2018 budou moci využívat kdekoliv v Unii. Nová pravidla umožní, že digitálním platformy budou moci nabízet přenositelnost přes hranice, aniž by musely získat licence na další území. Pravidla se budou vztahovat na placené služby, mohou se však pro ně rozhodnout i poskytovatelé bezplatného obsahu.

Od 1. dubna předplatitelé online obsahu nepřijdou o své oblíbené filmy, seriály, sportovní přenosy, hry nebo elektronické knihy, na které mají ve své zemi digitální předplatné, ani když zamíří do kteréhokoli jiného státu EU.

Dosažení dohody o přenositelnosti a odstranění překážek, které Evropanům bránily ve využívání předplatného k digitálním médiím a placeného online obsahu, když byli na cestách, představuje další prohloubení jednotného digitálního trhu.

Nová pravidla pomohou jak poskytovatelům, tak spotřebitelům

Místopředseda Komise Andrus Ansip, komisařka pro digitální ekonomiku Marija Gabrielová, společně se zástupci Parlamentu od nových pravidel očekávají, že na straně jedné posílí práva spotřebitelů, a na straně druhé „poskytovatelům služeb pomohou zvýšit počty předplatitelů“, jelikož uživatelé budou míc větší motivaci si online služby předplatit.

Dohodnutá pravidla bezprostředně reagují na chování uživatelů nových technologií v Evropě a zvyšujícího se počtu předplatitelů.

média, internet, online obsah
Přenositelnost předplaceného online obsahu znamená další prohloubení jednotného digitálního trhu.
Zdroj: Pixabay

Reflexe rostoucího zájmu spotřebitelů o videoslužby

Nová pravidla reagují na rostoucí poptávku na digitálním trhu. Za předplatné videoslužeb rostly výdaje spotřebitelů v letech 2010 až 2014 o 113 % ročně a počet uživatelů stoupl mezi lety 2014 a 2015 o 56 %.

Dále se odhaduje, že přeshraniční přenositelnost by mohlo využít nejméně 29 milionů lidí, tedy 5,7 % spotřebitelů v EU. A v budoucnu by jich mohlo být mnohem více – do roku 2020 až 72 milionů.

Téměř 60 % mladých Evropanů navíc uvádí, že možnost s předplatným cestovat hraje při rozhodování o předplacení online služeb důležitou roli.

Autor: Euroskop

Sdílet tento příspěvek