Mediální obraz českého předsednictví: Proti protekcionismu a rozruch v EP

20.03.2009
Euroskop

Česká média o předsednictví v únoru nejvíce informovala v kontextu ekonomické krize a pozitivně hodnotila opatření proti protekcionismu. Negativní hodnocení si většinou vysloužil projev Václava Klause v Evropském parlamentu.

Druhý měsíc českého předsednictví byl zdánlivě klidnější než měsíc první. Zatímco v lednu museli EU předsedající Češi řešit válku v Gaze, plynovou krizi a pozdvižení kolem plastiky Entropa, únor stejné množství výrazných kauz nepřinesl. To se odrazilo i v poklesu medializace předsednictví o 53 %.

Neznamená to však, že by referování médií o české „vládě“ nad Evropou postrádalo napětí. Právě naopak. Sledované tituly často líčily český boj proti protekcionismu coby možnému léku na evropskou ekonomiku. Zvýšené pozornosti se dostalo i spekulacím o potížích českého předsednictví s francouzským prezidentem Sarkozym, který údajně prostřednictvím francouzských médií útočil na přístup současného vedení EU k ekonomické krizi. Další výraznou událostí sledovaného období byl projev Václava Klause v Evropském Parlamentu.

Společnost Newton Media zmapovala v analýze únorový obraz českého předsednictví ve vybraných denících (LN, MF DNES, HN, Blesk a Právo) a týdenících (Ekonom, Euro, Reflex, Respekt a Týden).

Celou analýzu společnosti Newtonmedia pro portál Euroskop.cz si můžete přečíst a stáhnout zde (pdf, 189 kB).

Autor: Newtonmedia

NEWTON Media je největší nadnárodní středoevropskou společností monitorující mediální trh. Dodává v elektronické podobě plný obsah zpráv z tisku (novin, časopisů), zpravodajských pořadů televizních a rozhlasových stanic, agenturního zpravodajství a internetu. Kromě klasického monitoringu tisku poskytuje společnost také mediální analýzy. Jejich praktické ukázky je možné vidět na serveru o českých médiích MEDIAINFO.cz.

Sdílet tento příspěvek