Mediální obraz evropského předsednictví: Češi si vstřelili vlastní gól

25.04.2009
Euroskop

Březnová medializace českého předsednictví se dlouho vyvíjela poměrně poklidně, když se média po většinu měsíce soustředila především na přístup současného evropského vedení ke globální ekonomické recesi a na blížící se summit EU-USA v Praze za účasti nového amerického prezidenta Obamy.

Zlom přinesly dvě události z konce března. Nejprve neuspěla vláda Mirka Topolánka při hlasování o nedůvěře v Poslanecké sněmovně. Vzrušení tuzemských i světových médií z nečekané situace, kdy EU předsedá vláda v demisi, ještě více podnítilo vystoupení Mirka Topolánka, který coby úřadující šéf Evropské rady označil americká opatření proti ekonomické krizi za „cestu do pekel“.

Celou analýzu společnosti Newtonmedia pro portál Euroskop.cz si můžete přečíst a stáhnout zde (pdf, 194 kB).

Autor: Newtonmedia

NEWTON Media je největší nadnárodní středoevropskou společností monitorující mediální trh. Dodává v elektronické podobě plný obsah zpráv z tisku (novin, časopisů), zpravodajských pořadů televizních a rozhlasových stanic, agenturního zpravodajství a internetu. Kromě klasického monitoringu tisku poskytuje společnost také mediální analýzy. Jejich praktické ukázky je možné vidět na serveru o českých médiích MEDIAINFO.cz.

Sdílet tento příspěvek