Evropským Autem roku je Toyota Yaris, Škoda Octavia je pátá

01.03.2021
Euroskop, čtk, Autocar

Letošním vítězem ankety evropské Auto roku se stal vůz Toyota Yaris. Porazil ostatních šest finalistů, mezi nimiž byl automobil Škoda Octavia, který skončil na pátém místě. Pro Yaris jde již o druhé vítězství v historii ankety, poprvé si tento automobil odnesl titul hned po uvedení na trh v roce 2000. Značka Toyota v anketě bodovala celkem třikrát, v roce 2005 se evropským Autem roku stal Prius.

Čtvrtá generace vozu Yaris byla podle firmy opět kompletně navržena v Evropě pro evropský trh. Automobil se vyrábí ve francouzském Valenciennes, letos však jeho produkce začne také v závodě Toyota Motor Manufacturing Czech ve středočeském Kolíně, kde se již vyrábí model Aygo.

Toyota Yaris

Model Toyoty Yaris na výstavišti Palexpo ve švýcarské Ženevě. Zdroj: ČTK, Salvatore Di Nolfi/Pool/Keystone via AP

„Je pro nás velkým oceněním, že model Toyota Yaris vyhrál tuto prestižní anketu již podruhé a navazuje tak na úspěch první generace. A že vítězství přichází zrovna v roce, kdy produkce Yarisu začne i v České republice,“ uvedl ředitel českého zastoupení Toyoty Martin Peleška.

Yaris svým triumfem podle automobilového experta serveru iDnes Františka Dvořáka korunuje úspěšné tažení značky. „V lednu nejprodávanější vůz Evropy lehce změnil svou koncepci oproti předchozím generacím. Ke zcela nové technice přidal emocionálnější náboj a atraktivní design. Toyota v případě Yarisu také dokázala využít náskoku na poli hybridních aut. Benzinoelektrické provedení už u jeho předchůdce tvořilo většinu prodejů, to je v aktuální situaci, kdy jsou hlavním tématem autoprůmyslu v Evropě, obrovská výhoda,“ řekl ČTK.

Anketa se pořádá již od roku 1964

Anketu od roku 1964 pořádají evropské motoristické časopisy. Současnými organizátory ankety je devět automobilových magazínu z devíti zemí – Auto (Itálie), Autocar (Británie), Automobil Revue (Švýcarsko), Autopista (Španělsko), Autotrends (Belgie), Autovisie (Nizozemsko), L ́Automobile Magazine (Francie), Firmenauto (Německo) a Vi Bilägare (Švédsko).

Porotu tvoří odborní motorističtí novináři, v současnosti se jury skládá z 59 novinářů z 22 evropských zemí. Česká republika má od roku 1992 v porotě pravidelně jednoho člena, kterým byl dosud vždy šéfredaktor motoristického časopisu Automobil Revue. Od roku 2016 je českým zástupcem Jiří Duchoň.

Loňským vítězem ankety byl automobil Peugeot 208.

Autor: Euroskop, Kristina Kollertová

Sdílet tento příspěvek